Carina

Några tankar från en riksdagsledamot

Bakom

Publicerad 2014-09-29 09:37:55 i Allmänt, Carina Adolfsson Elgestam, LO, TV, arbetsmiljö, dinröst, familj, jobb, näringsliv, pengar, personal, politik, sjukvård, skola, solidaritet, utbildning,

Om någon timme är jag inte riksdagsledamot längre, inte utan det känns lite vemodigt just i skrivande stund. Inte så jag ångrar mig på något sätt ( trotts regeringsskifte) men ändå. 16 år i riksdagen med boende i centrala Stockholm klart man inte bara ställer om på tre röda sekunder. Just nu sitter många på sitt nya arbetsrum och har lite oro i magen , straxt ska deras fösta period börja med upprop och man ska svara ja i kammaren. Stora ögonblick de blir en bland 349 och jag lämnar. Kommer säker sakna mycket av gemenskap och att vara där alla viktiga beslut för Sveriges framtid tas , men jag känner tydligt att jag nu som vanlig medborgare kommer styra mer över min egen tid, vilket kommer ge ny frihet. 
En sak är säker jag kommer inte sakna alla resor i tid och otid. Lycka till nu alla ni nya riksdagsledamöter som tror på Alla människors lika värde. Men mest önskar jag det till Stefan så allt går vägen med ny regering och nytt arbetslag. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Född i arbetarklassen och fått chansen att vara med och påverka framtiden. Politik är att vilja men också makt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela