Carina

Några tankar från en riksdagsledamot

Dödsolyckor på jobbet

Publicerad 2008-07-08 23:43:02 i Allmänt,

Nu har ännu en tragedi inträffat. En människa den här gången en väldigt ung tjej har omkommit på arbetet.
Hitintills är det 37 som omkommit på jobbet i år,det är 37 för många,vi borde införa en nollvission och framför allt jobba mer förebyggande och med information om säkerhet.
Jag tänker just nu på henns familj men också på arbetskamraterna och vad de går igenom just nu.Carina


Ibland liksom hejdar sig tiden ett slag och något oväntat sker (Alf Henrikssson)

Prisad

Publicerad 2008-07-08 23:25:04 i Allmänt,

Tillbaka från Visby och med ett fint pris.Har fått pris av företagarna på temat
Vem bryr sig i riksdagen.
Jag fick det för att jag tagit för oppositionens sida flest individuella initativ och delade första platsen med miljöpartiets Per Bolund vad gäller totalt.
Kul tycker jag att Företagarna uppmärksammar det arbete riksdagen gör,sen får var och en göra sin egen bedömmning naturligtvis om vad som är bäst för företagaren.
Men det jag kan konstaterna vilket också många småföretagare gör är att regeringen gör inget bra arbete på detta område heller. Carina

Visby

Publicerad 2008-07-06 09:16:21 i Allmänt,

Åker idag till Visby och Almedalensveckan. Synd på vädret ,verkar inte vara det soligaste.
Blir intressant att se vilket tema som kommer att domminera veckan.
Själv tycker jag det bör handla om två saker sysselsättning och möjligheter till vidareutbildning för en andra chans
samt småföretagens möjlighet att växa och komma ut på exportmarknaden.
Vi måste rusta oss för en allt hårdare konkurrens men också en stundande lågkonjuktur som verkar vara i antågande.Carina

Om

Min profilbild

Född i arbetarklassen och fått chansen att vara med och påverka framtiden. Politik är att vilja men också makt

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela