Carina

Några tankar från en riksdagsledamot

På banan igen

Publicerad 2014-03-17 08:31:07 i Allmänt,

Att vara avgående riksdagsledamot har sina sidor. Man räknas inte liksom riktigt någon stans. Kan kännas lite frustrerande när man är mitt i det som jag är just nu. Visst jag har själv valt att inte kandidera, och jag visste hur det funkade, men visst känns det. 
Inte minst med tanke på att man trotts allt har kunskap och erfarenheter som inte tas till vara. 

Nu till det nya, maken och jag är numer bosatta i vårt älskade sommarhus på Öland. Maken kandiderar till landstinget och jag till Mörbylånga kommunfullmäktige. 

Kul vara på banan igen. 
Igår hade Södra Ölands socialdemokrat årsmöte med val till såväl AK styrelse som kandidater till kommunfullmäktige och jag blev då invald i AK styrelsen och vid konstituerandet vice ordförande. 
Inte nog med det Anna Hedh som är ordförande och kandiderar till EU parlamentet för ännu en mandatperiod, meddelade att  till juni vill hon konsternera sig på valet. Så med ande ord, just nu leder jag arbetarekommunen på södra Öland. 
Val till fullmäktigelistan fastställdes också och där kom jag på plats två. Hedrande och stolt över att ölänningarna vågar välja en nyinflyttad till denna plats. 
Idag känns det som att vara på banan igen och lite spännnnde framtid. Dock vinner man inga val på glans på fina och roliga uppdrag. Hårt arbete väntar, vi är på gång. 
Val ska vinnas. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Född i arbetarklassen och fått chansen att vara med och påverka framtiden. Politik är att vilja men också makt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela