Carina

Några tankar från en riksdagsledamot

En speciell helg

Publicerad 2014-03-22 07:27:28 i Allmänt, Carina Adolfsson Elgestam, arbete, demokrati, företagande, jobb, politik, sjukvård, skola, utbildning,

Varje år vid denna tiden samlas socialdemokrater till kongress i Kronoberg. Numer alltid i Alvesta. Dit är jag och maken nu på väg. Maken ska få medalj och jag ska lämna distrikststyrelsen och VU efter 15 år, eller om det är 16. Har varit roliga och lärorika år. Att jobba med politik och ha förtroende uppdrag  i demokratins tjänst är en ynnest. Fler borde prova. Då när jag blev invald i styrelsen och VU tänkte jag, - Vad kan jag göra här? Alla dessa klok personer och jag som vet så lite. 
Jag blev invald i VU efter Sven-Åke Gustavsson en klok och kunnig Uppvidingebo. Synd nu inför stundande val att en lång tradition bryts så till vida att de tre småkomumnerna Uppv, Lessebo o Tingsryd som årtionden tillbaka haft en person med i VU. 
Ett konstaterade bara. Det är med blandade känslor jag nu åker på kongress 
Många minnen, glada skratt, hårt arbete,svåra vägval,överläggning osv. Lite historia men också framtid. Att vara AK ordförande igen, att stå på andra plats på fullmäktigelistan för Mörbylånga kommun , är roligt och spännande. Tillbaka till att kunna ta på politiken igen. En utmaning att vara ny igen. Att vinna val så vi får en mer solidarisk och rättvis politik i vårt land är alltid nummer ett på agendan. Steget in i framtiden. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Född i arbetarklassen och fått chansen att vara med och påverka framtiden. Politik är att vilja men också makt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela