Carina

Några tankar från en riksdagsledamot

Avveckling i tanken

Publicerad 2014-03-03 07:59:04 i Allmänt, Carina Adolfsson Elgestam, politik, sjukvård, skola, utbildning,

När man bestämt sig för att lämna ett politiskt uppdrag behöver inte det betyda att man lämnar alla uppdrag, men just nu känns det så för mig. 
I skrivande stund är jag på väg till mitt sista VU i partidistriktet Kronoberg. Klart tankarna far lite och då bakåt, och lite olika minnen dyker upp.

 Tänker på första mötet, då jag tänkte 
-Vad ska jag kunna göra här, bland alla dessa kunniga och duktiga personer, jag kan ju inget.

Efter nästan 11 år som distriktsordförande för S-kvinnor Kronoberg lämnade jag det uppdraget förra året, kände de behövde lite nystart. 
Så snart har jag för första gången på 25 år inget förtroende uppdrag lokalt eller regionalt. 

Började en gång som suppleant i Lenhovda S-förening ......


Kommentarer

Postat av: Eva Isaksson

Publicerad 2014-03-03 12:44:12

Även om våra uppdrag varit olika påminns jag ändå om när jag lämnade det fackliga bakom mig. När jag fick tjänst som biträdande rektor kunde jag inte längre sitta kvar som ordförande för Lärarförbundet, inte heller ha kvar de regionala uppdragen, en känsla som var tudelad då jag i alla tider haft olika fackliga uppdrag. Än idag kan en saknad uppstå men jag har aldrig ångrat mitt val.
Hur som haver, när man väl fattat sitt beslut kan det bara gå framåt tänker jag så Lycka till Carina med allt det där som du gör för sista gången och med allt det nya som finns framför dig.

Svar: Tack, värmer
carinaae.webblogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Född i arbetarklassen och fått chansen att vara med och påverka framtiden. Politik är att vilja men också makt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela