Carina

Några tankar från en riksdagsledamot

Äntligen fredag

Publicerad 2014-03-28 10:50:35 i Allmänt, Carina Adolfsson Elgestam, arbete, näringsliv, personal, politik, skola, uppsagd, utbildning,

Idag känner jag, som jobbar för fullt( och lite till bitvis) att äntligen är det fredag, och dags för lite fredagsmys. Maken har redan inköpt lite godsaker inför kvällen. Fin entrecote från gårdsbutik,och lokalt odlade potatis till det. Blir nog också ett glas rött. 
Imorgon lördag tänker jag bara vara lite ledig och förhoppningsvis kunna jobba lite i trädgården. 

Alla har det inte så, tänker då främst på alla de, som är arbetslösa och utan a-kassa. 
De tänker nog snarare ännu en helg, hur ska vi få till lite gott att äta.
Finns det några jobb jag kan söka, duger jag, har sökt 101 jobb, varit kallad till 6 jobbintervjuer, men inget napp. Orkar inte mer.

Idag ser vi hur klyftorna ökar, samhället glider isär och allt fler lever i utanförskap. Det är tid för en ny jobbpolitik, där människan sätts i centrum, inte marknaden. 

Fler behöver komma i jobb och känna välbefinnandet , äntligen fredag. Då behöver ekonomin stimuleras så köpkraften och investeringarna ökar. Då blir det fler innovationer och därmed fler som kommer i jobb. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Född i arbetarklassen och fått chansen att vara med och påverka framtiden. Politik är att vilja men också makt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela