Carina

Några tankar från en riksdagsledamot

Sista resan

Publicerad 2014-06-25 07:19:38 i Allmänt,

På plats i huvudstaden, sista arbetsveckan om inget oväntat händer. Märklig känsla har jag, vemod och samtidigt ser jag fram emot att få ett mer normalt liv med rutiner. 
Har också en känsla av utanförskap, svårt sätta ord på men ,
man kandiderar inte och då räknas man inte. Klart vardagsspråk antagligen. 
Vår länsbänk  hade en trevlig avslutning med en båttur med god middag. Många minnen och erfarenheter på tapeten. 
En sådan är en morgon under förra mandatperioden straxt före näringsutskottet sammanträde Energipolitik stod på agendan. 
Tänk där satt vi en pojk från Kosta och en tjej från Lenhova. Stora avgörande om Energipolitiken och framtiden, hur ställer vi oss nationellt och på EU nivå. 
Tänker när jag var ny i riksdagen fick jag ofta frågan -kan du påverka? Då under de första månaderna tvivlade jag ibland, idag vet jag att man kan påverka. 
Viktigt att vi i alla våra politiska församlingar har folkvalda med blandad erfarenhet. Tankar från en träindustriarbetare....... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Född i arbetarklassen och fått chansen att vara med och påverka framtiden. Politik är att vilja men också makt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela