Carina

Några tankar från en riksdagsledamot

Retar upp mig

Publicerad 2014-07-25 17:44:47 i Allmänt, Carina Adolfsson Elgestam, Kalmar, LO, arbete, arbetsmiljö, dinröst, facket, företagare, Östran,

Inte utan jag blir uppretat idag vid frukostbordet när jag läser i tidningen Östran och callcenterföretaget Sykes

Rubriken lyder "Man är inte människa utan robot"" Här får man del av vardagen och arbetsmiljön på arbetsplatsen.

http://www.ostran.se/NYHETER/Kalmar/Man-aer-inte-maenniska-utan-robot

För mig låter det som orimliga villkor. Det måste vara en självklarhet att alla anställda alltid oavsett vad du jobbar med kan gå på toaletten vid behov.

Sen detta tävlande på arbetsplatser är endast av ondo. Det är min fulla övertygelse att varje anställd gör sitt bästa om man blir sedd och uppmuntrad inte att någon talar om hur du ligger till i förhållande till dina arbetskamrater.

Att få möjlighet till utbildning och fortbildning för att klara sina arbetsuppgifter skapar sannolikt trygghet i vardagen och då gör man ett bra jobb.

Tänker som kund till Telenor så funderar jag, om jag verkligen vill fortsätta vara det.

Det är hög tid vi får en debatt om arbetets villkor och inte som idag på alliansens villkor, skatt , skatt och åter skatt.

Livet och vardagen består av mer frågor. Upp till kamp…..

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Född i arbetarklassen och fått chansen att vara med och påverka framtiden. Politik är att vilja men också makt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela