Carina

Några tankar från en riksdagsledamot

På invigning

Publicerad 2014-04-09 10:17:00 i Allmänt,

Idag är det invigning av de nya om och tillbyggda lokalerna på Rättspyk i Växjö. 
Känns kul på flera sätt. Dels för nu bli det bättre vård men också bättre arbetsmiljö. Glädjer mig också åt att det nu ska bli bättre lagstiftning för de som vårdas vad gäller mobil och datortillgång. Tänker då på de som är dömda till vård och har kunnat fortsätt begå brott. Det är inte ok, för någon, oavsett om du är brottsoffer eller den som begår brott. Denna fråga har jag drivit på under nästan tio år, och nu lutar det åt resultat. Ser fram emot förtydligande i lag, samt invigningen idag. 

Här är en debattartikel på svt debatt som jag har skrivit i ämnet
 
Här har jag en debatt i riksdagen med Göran Hägglund om situationen på Rättspsyk

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Född i arbetarklassen och fått chansen att vara med och påverka framtiden. Politik är att vilja men också makt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela