Carina

Några tankar från en riksdagsledamot

Anna

Publicerad 2013-09-10 20:26:00 i Allmänt,

Idag går mina tankar till Anna Lindh och hennes söner. Klart det är tufft dessa dagar när hon uppmärksammas i alla media. Hoppas också de känner stolthet för allt hon stod för. Anna var min förebild som politiker. Jag tyckte som ung socialdemokrat att hon alltid var så rättfram och påläst. Tänker att jag minns exakt vad jag gjorde i det ögonblicket , jag fick veta vad som hänt. Vi, min man och jag hade precis varit ute på en promenad med hunden. När vi kom in var klockan ca 17:25 och lokalradion gick in och sa ( vi har alltid radion på, på dagarna) att det skulle bli en extrasändning. Vi sa vi måste hörs vad som hänt, lokalradion har inga extra sändningar om det inte är något alldeles extra. Det var något extra, Sveriges utrikesminister allvarligt knivhuggen. Sen följde vi som de flesta andra allt som sedan hände. 11 september var återigen en tung dag.

Det finns allt för många där ute som mist en anhörig, via våld och hat. Något måste göras.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Född i arbetarklassen och fått chansen att vara med och påverka framtiden. Politik är att vilja men också makt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela