Carina

Några tankar från en riksdagsledamot

Upprörande beslut

Publicerad 2013-10-15 11:42:00 i Allmänt, jobb, kläder, miljö, politik, psykiatri, sjukvård,

Igår retade jag mig på hur man skrev på ledarsidan i smålandsposten ang att jag protesterar och skriver debattinlägg om hovrättsdom.
 
Idag kommer besked om att det inte finns skäl att överklaga hovrättens dom http://mobil.dn.se/sthlm/inga-skal-att-overklaga-valdtaktsdom/
Om jag igår var förb.... på smp så är det ingening mot idag, när jag tar del av detta.
 
Man skyller på lagen som ädrades 1 juli i år samt hjälplöst tillstånd.
 
Men hallå domstol och alla sakkunniga, det finns väl mer än dessa ord i lagstiftningen.
Att en ung kvinna på 15 år skulle vilja ha sex med 6 unga män samtidigt är inte relevant, redan där är det fel och tydligt att det är en våldtäkt.
När en person , kvinna i detta fallet blir utsatt för ett trauma som detta så reagerar man på olika sätt, kanske med att vara tyst , man är kanske så rädd så man inte vågar säga någonting alls.
 
När en ung kvinna i vårt svenska samhälle utsätts för övergrepp som våldtäkt så kan hon inte lita på det svenska rättsystemet, vilket är absurt. Det har heller inte varit lagstiftarens mening att domstolar ska komma till denna slutsats som nu har gjorts.
 
I domstolarna känns det just nu som man leker och testar ord och gränser.
 
Förövrigt för den som vill läsa mitt genmäle till smålandsposten så finns den härhttp://www.smp.se/ledare/jag-kommer-aldrig-sluta-protestera(3980735).gm
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Född i arbetarklassen och fått chansen att vara med och påverka framtiden. Politik är att vilja men också makt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela