Carina

Några tankar från en riksdagsledamot

Blir förb.....

Publicerad 2013-10-14 10:34:00 i Allmänt,

Idag kritiserar smålandspostens ledarsida mig som riksdagsledamot, detta för att jag reagerar på hovrättens dom i ett våldtäktsmål(se bild). Det handlar om den friande domen där 6 unga män våldtagit en flicka som sagt nej. 
Jag kommer alltid stå upp och kritisera orättvisor och oförätter i samhället, det finns tyvärr fortfarande allt för många. 
 
Har sänt in ett genmäle som jag hoppas blir publicerat. Fortsättning följer 
Här kan ni läsa ledaren från Smålandsposten
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Leif Högberg

Publicerad 2013-10-14 10:48:19

Stå på dig, du är inte ensam om att strida mot alla orättvisor... Ska vi få till en förändring i vårt land, så måste vi ligga i och ta upp dessa orättvisor..

Postat av: Monika

Publicerad 2013-10-14 12:18:20

Bra! stå på er. Samhället MÅSTE komma dit hän att parterna i en samlagssituation ska vara 100% säkra på att alla parter är med på det. Om så inte är fallet så riskerar man att det bedöms som våldtäckt. Unga grabbar MÅSTE få itutat
att det under inga omständigheter är OK att ha sex med någon under omständigheter som föregick åtalet.
att en flicka på 15 år,knappast någon annan heller vill ha sex med 6 killar på en gång utan att äns veta vilka de var.
Det är per definition våldtäckt, oavsett vad flicka kan ha sagt eller ej!
Hade män kunnat bli våldtagna och kunnat vara lika sårbara i en sådan situation så hade vi inte behövt denna situation, det hade varit klart att detta inte är OK för 100-tals år sedan.

Postat av: Per Stenquist

Publicerad 2013-10-14 23:03:23

Kör hårt bara, såna obalanser måste påtalas och bestridas ...

Postat av: Sven Erik Hagman

Publicerad 2013-10-15 07:20:49

Tänker inte överklaga, vad är det för åklagare? Håller med Monika att detta är skandal, kan inte förstå hur rätten ser det? Jag tänker på flickan som blev utsatt för detta. Honhar mitt fulla stöd.

Svar: Instämmer
carinaae.webblogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Född i arbetarklassen och fått chansen att vara med och påverka framtiden. Politik är att vilja men också makt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela