Carina

Några tankar från en riksdagsledamot

Tankar

Publicerad 2013-03-03 16:34:29 i

Efter en vecka i New Orleans med tema återuppbyggnad av staden och närområdet efter Katrina känns det som undertecknad lärt mycket nytt. Att hela kvarter var bortspolade visste jag sedan förra besöket men att såpass mycket fortfarande är under återuppbyggnad, som te.x det nya Universitet sjukhuset visste jag inte. Hur många vägar och broar som blev förstörda hade jag inte häller riktigt förstått. Nu åtta år senare blomstrar staden, då de fått mycket ekonomisk stöd till återombyggnad av staten men också av många frivilliga. Ett exempel på hjälp är att filmindustrin lagt mycke produktion i NOLA, vilket gör att många skådespelare och all personal som finns runt en filminspelning är på plats. Bor, äter osv ger ökad tillväxt. Nått som däremot är irriterande för en svensk som undertecknad är att prislappen på en vara eller måltid aldrig stämmer därför att skatten läggs till efteråt och därtill när man äter ute tillkommer dricks. Är iallafall mycket nöjd med allt jag sett och lärt, bortsätt från den isande kalla vind som blåste de två sista dagarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Född i arbetarklassen och fått chansen att vara med och påverka framtiden. Politik är att vilja men också makt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela