Carina

Några tankar från en riksdagsledamot

Mord och rökning på film

Publicerad 2013-03-14 18:55:14 i

Att läsa deckare har så långt tillbaka jag kan minnas varit favorit. Började med Agaton Sax sen blev det Ture Sventon, Kitty böckerna , Lotta böckerna tvillingarna( hade sedan en period då Sigge Stark var favorit) sen blev det Maria Lang och Stig Trenter har även läst Ulla Trenter. Läste också några böcker av Folke Mellvig. Idag läser jag flera av våra svenska kvinnliga deckarförfattare med stor glädje. Kan med detta konstatera att jag gillar mysterier och mord i litteraturen. Vad som är drivkraften är svårt att säga men ofta känns det som att det finns ett samhällsproblem bakom. Har i helgen varit och tittat på Mördaren ljuger inte ensam. En bra film med ett skönt tempo. Man hinner som tittare själv fundera för förloppet. Den hets som idag finns i vissa filmer/tv- serier gör för mig som tittare ibland att man bara blir trött, då känslan blir att tempot är viktigare än storyn. Mötet med huvudperson Christer Wijk igen efter alla år var trevligt och kändes igen. Blir också påverkad av hur mycket alla rökte. Minns så tydligt hur det var när jag var barn, alla rökte överallt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Född i arbetarklassen och fått chansen att vara med och påverka framtiden. Politik är att vilja men också makt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela