Carina

Några tankar från en riksdagsledamot

Bojkottar Wiehe

Publicerad 2013-08-08 10:11:00 i Allmänt, musik, politik,

Från och med nu så slutar jag lyssna på Mikael Wiehe musik. Har ända sedan ungdomen och Hoola Bandoola tiden lyssnat på Wiehe och gillat hans texter och musik. Nu är det slut med det, är man så sniken och långsint att man inte kan låna ut sin text till minne av Anna Lindhs minnesfond så är man inte värd att få mina lyssnaröron eller respekt. Anna blev mördad för hon trodde på demokrati och vågade ta ställning i frågor. Wiehe verkar numera inte stå upp för det demokratiska samhället utan mer för det som passar honom. Så jag bojkottar från och med nu hans musik.

Här följer en intressant ledare från Smålandsposten de 8 augusti om samma ämne

Mona Sahlin sa samma sak som mig i Aftonbladet den 7 augusti. Läs hennes uttalande här.

Kommentarer

Postat av: Jerker Nilsson

Publicerad 2013-08-10 18:38:51

Tycker du verkligen inte att han har någon poäng i sina motiv som han säger här: http://www.svtplay.se/klipp/1387208/mikael-wiehe-om-kritiken

?

Svar: Nä Jerker det tycker jag inte. Jag förstår kritiken ang utvisningarna , men att av den anledningen inte vilja sin musik användas är för mig obegriplig. Förövrigt är det många andra kända artiskter och låtskrivare som gärna vill visa sin aktning. Sen förstärks han hans kvinnosyn när han uttalar fortsätter öppna stöd till Assange. Min bojkott gäller.
carinaae.webblogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Född i arbetarklassen och fått chansen att vara med och påverka framtiden. Politik är att vilja men också makt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela