Carina

Några tankar från en riksdagsledamot

RÖR INTE MIN KOMPIS

Publicerad 2010-10-04 07:54:07 i Allmänt,

Idag börjar den nya mandatperioden och inget kommer att vara sig likt. Allt för många av mina socialdemokratiska kamrater är inte med ,däremot allt fler moderater och 20 nya sd.

Detta tillsammans kommer naturligtvis att påverka politiken och debatten. Hur kommer framtiden att visa, men undertecknad är övertygad om att det kommer bli ett hårdare och tuffare debattklimat , men också vardagen för alla de som redan idag lever på marginalen.

 

Det man också kan fundera över är hur det kommet att vara ute på gator och torg, kommer vi att få se fler med invandrarbakgrund som kommer att få glåpord efter sig och kommer homosexuella att åter att dra sig tillbaka av rädsla av förföljelse.

 

Från och med idag kommer jag att bära pin med texten, RÖR INTE MIN KOMPIS.

 

 Sist jag bar den hade vår statminister blivit mördad,sedan dess har samhället hårdnat.

Kanske det är lite av valresultatet vi ser idag,utanförskap gör människor hårda men sköra.

Alliansregeringen har gjort vardagen tuffare för fler. Carina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Född i arbetarklassen och fått chansen att vara med och påverka framtiden. Politik är att vilja men också makt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela