Carina

Några tankar från en riksdagsledamot

Går och fiskar

Publicerad 2010-10-28 21:58:40 i Allmänt,

Just nu känner undertecknad att jag borde bara göra typ som Gessle sjunger - Jag går och fiskar och tar en tyst minut. Mest för jag känner att jag behöver varva ner lite efter hektiska veckor med mycke jobb, men kanske också för att bearbeta valförlusten. Tror ändock att vi är många socialdemokrater som känner oss frustrerade, då vi uppfattade att vi hade ett starkt stöd bland människor vi mötte. Förövrigt har inte hunnit med bloggen , då det tar tid att samla sina tankar i skrift. Mycket har hänt som Afganistan,fattigdomsbekämpning,invandrares företagande, Arkelsten, regeringens budget, vår motion, separation med v och mp om allt detta har undertecknad i tanken skrivit om, men inte fått tid till. Men nu "kanske" det blir lite mer normala arbetsveckor så man kan samla ihop sina tankar. Men visst vore det skönt att sitta i en eka, i en insjö i Småland. Solen glimmar , vattnet är stilla, har ett metspö med ett flöte som knappt rör sig, och det är just flötet som är det ända som rör sig i tankeverksamheten. Carina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Född i arbetarklassen och fått chansen att vara med och påverka framtiden. Politik är att vilja men också makt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela