Carina

Några tankar från en riksdagsledamot

0 vilja från moderaterna eller !

Publicerad 2010-05-12 12:30:57 i Allmänt,

Igår kväll skulle undertecknad ha en debatt om jobben på Tallgården i Växjö.

Undertecknad skulle debattera med moderaten Katarina Brännström,som aldrig dök upp och ej heller lämnade något återbud eller förklaring. Ett svek mot alla de som var där och arrangören. Att inte lämna återbud när man lovat delta känns som om man inte har full respekt för väljarna.

 

Det som var positivt var att nu blev arenan helt och hållet min och vi kunde under 1 halv timme prata om vår jobbpolitik men också om hur klyftorna ökar i samhället, bland de som var där var det flera som kunde vittna om sin vardag eller någon anhörig som blivit drabbad av de försämringar i trygghetssystemen som regeringen genomfört. Kanske var det därför Brännström uteblev. Kanske känslan av att i detta bostadsområde är det inte så många moderatröster.

 

En man som var där var sjukpensionär, hans vardagsekonomi med de kostnadsökningar som blivit under madatperioden med allt från matkostnader till boende så var hans röst tydlig

Om hur orättvist han ansåg fördelningspolitiken var av den borgliga moderatledda regeringen.

Vi vill om/när vi vinner valet minska klyftorna så ett av vara förslag är att

 

•         Sänkt skatt för föräldralediga, sjuka, arbetslösa och förtidspensionärer

 

Rättvisa och trygghet hänger ihop, det är bara trygga människor som vågar.

För att våga göra allt det man drömmer om måste man känna trygghet i vardagen. Carina

ps)Kom att tänka på att i den borgliga pressen här i länet kan man regelbundet läsa insändare och repotage om hur "dålig" vår rödgröna politik är för folket. När det ska debatteras inför folket där man kanske ställs till svars , då kommer man inte. Enligt uppgift är det inte första gången(ds

Kommentarer

Postat av: Katarina Brännström

Publicerad 2010-05-17 22:46:52

Förstår inte vem som "bjudit" in mig till Tallgården för debatt med dig och hur detta gått till! Jag uteblir aldrig utan besked, men jag hade ingen aning.



Fick en förfrågan från er för längesen via vår ombudsmannaexpedition om ett datum jag inte kunde pga riksdagsarbetet. Jag undrade över nytt datum, sedan har jag inte hört något mer.



Om man verkligen vill ha en debatt så kollar man med den man bjuder in, eller hur? Er ombudsman Ola skriver dessutom rätt fult på er hemsida om att jag inte kom. En ursäkt vore på sin plats!



Hälsningar, Katarina

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Född i arbetarklassen och fått chansen att vara med och påverka framtiden. Politik är att vilja men också makt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela