Carina

Några tankar från en riksdagsledamot

Städa upp efter dig!

Publicerad 2010-06-21 10:13:23 i Allmänt,

Har nu på morgonen gått sedvanlig morgonpromenad runt Skeppsholmen här i Stockholm. Idag utan hundar och make då de är tillbaka i Småland. Städningen efter bröllopsfesten fortgår och att plocka ner allt efter såväl bröllop som Stockholm Love festival. Det som retar mig inte bara idag och inte bara här i Stockholm är allt nerskräpande. Om man är utomhus och har med sig dryck eller fika varför ska man då bara släppa allt ner på marken ? Vem tänker man ska städa upp efter dessa egoister ? Undrar om de gör så hemma också. Mest retar jag mig på alla sönderslagna glas och flaskor,tänk så lätt att någon skär sig kanske med men för resten av livet. Kanske det är dags för en nedskräpningslag och kampanj Håll Sverige rent. Något annat undertecknad också funderar över är alla dessa cyklister ( inget fel att fler tar cykeln till jobbet osv ) vi måste nog i takt med ökat cyklande diskutera trafikregler. Vem har företräde om jag går på trottoaren och den korsas av en cykelbana. Undertecknad vet faktiskt inte men har vid flera tillfällen nästen blivit påkörd av cyklister som med dagens fina cyklar kan ha ganska hög hastighet. Har en annan fundering också. När kronprinsessan blir drottning i framtiden Hur gör man då med kungssången ????? Carina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Född i arbetarklassen och fått chansen att vara med och påverka framtiden. Politik är att vilja men också makt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela