Carina

Några tankar från en riksdagsledamot

Falla en liten skugga på mig!!!!!!

Publicerad 2009-11-18 08:05:39 i Allmänt,

Så sa Maud Olofsson i SVT:s morgonprogram. Detta ang. kritiken runt ägarstyrningen av Vattenfall. Märkligt argument, ministern tro att folket ska tro på att allt enbart handlar om att angripa henne. I grunden har hon fullständigt missat att ta till sig av avtalet i tyskland vad gäller ekonomiskt ansvar vid kärnkraftsolycka.
Om detta stod att läsa redan i vattenfalls årsredovisning, hade ministern och hennes medarbetare läst men inte förstått, kan man fundera över.
Nu påstår ministern att hon vetat det,och samtidigt att hon fått reda på det i höst.
Näringsministern har också haft hög svansföring vad gäller förändringar av ägardirektiv, vilket är styrmedlet över våra statliga företag. Vi har varit för detta och drivit på, men inget har hänt tyvärr. När det då blir en ny storm kring vattenfall ang ev försäljning av näten ( personligen trodde jag det var ett aprilskämt) så kritiserar ministern vattenfall och dess vd. Men om Maud Olofsson och hennes medarbetare hade följt och verkställt med ägardirektiv så hade detta aldrig varit aktuellt.

"det är inte lätt att va ödmjuk för en som är felfri som jag" denna refräng kommer jag att tänka på med anledning av intervjun i morgonsoffan. Carina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Född i arbetarklassen och fått chansen att vara med och påverka framtiden. Politik är att vilja men också makt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela