Carina

Några tankar från en riksdagsledamot

Praon Emilia:s egna ord

Publicerad 2009-02-14 18:06:53 i Allmänt,

Praktikvecka i riksdagen med Carina A Elgestam.


Fylld av förväntningar tog jag mina första steg in på riksdagen i Stockholm, där jag skulle ha min första praktikvecka.

Det var andra gången jag skulle ha min prao på riksdagen, men den här gången skulle jag få se hur personerna runt omkring socialdemokraterna jobbar, och sitta med på fler möten än förra gången.

Under en hel vecka var mitt schema nästintill helt fullbokat.

Denna vecka har jag fått träffa alltifrån pressekreterare till den vice talmannen Jan Björkman, och alla har varit otroligt trevliga.


För övrigt har Carina varit en bra arbetsgivare, som har byggt upp ett välplanerat och fungerande schema.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Född i arbetarklassen och fått chansen att vara med och påverka framtiden. Politik är att vilja men också makt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela