Carina

Några tankar från en riksdagsledamot

Telefonavbrott

Publicerad 2008-03-17 19:50:38 i Allmänt,

Har haft en interpellationsdebatt i kammaren med infrastrukturministern.
Känner mig frustrerad och arg för jag uppfattar att hon inte vill förstå problemt hur det är att leva med ständiga avbrott med telefonen.Nu senast var det ett snickeri som brann ner och trygghetslarmen i delar av Ljungby kommun slog ut.Inte acceptabelt 2008 i Sverige.Att man inte fullt ut kan klara av allt vi orkanvindar och väldigt extrema väderlekar tror jag vi är många som har förståelse för, men det är ju allt för många som blir drabbade så fort det blåser kraftigt.
Det måste bli slut på det,man måste kunna larma.112 måste fungera särskilt när det är krislägen som vid stromar. Jag tycker att Infrastrukturminister Åsa Torstensson hänger upp sig allt för mycket på operatörerna och ser inte människan som blir drabbat.

Gå gärna in på riksdagens hemsida och ta del av protokollet hur debatten gick.Carina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Född i arbetarklassen och fått chansen att vara med och påverka framtiden. Politik är att vilja men också makt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela