Carina

Några tankar från en riksdagsledamot

Att rädda ansiktet

Publicerad 2008-06-18 20:06:12 i Allmänt,

Jag tycker att borgarna hanterar FRA klantigt i klartext. Att inte försvarsministern förhandlat med de tveksamma regeringskollegerna är märkligt. Har man inte majoritet i en fråga måste man ju förhandla det vill säga ge och ta för att komma överens.Efter att ha lyssnat på gårdagens debatt blev det tydligt att han inte lyssnat på kritikerna.
Nu blir det en kompremiss för att rädda ansiktet på regeringen eller för att regeringen inte ska pricka.
Inte verkar det bli bättre med intrigriteten heller. Nu tänker jag åka hem och trappa ner tempot inför midsommar och bara vara med mina nära och kära.Carina

Kommentarer

Postat av: MFC

Publicerad 2008-06-22 15:54:17

Varför var vissa politiker, inklusive du själv frånvarande vid en så viktig omröstning? Alla kan ju inte ha haft semester, eller fick bara vissa rösta vid det tillfället? Jag är lite förvånad att man välde att vara frånvarande vid den omröstningen, i alla fall så länge man var frisk o kry.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Född i arbetarklassen och fått chansen att vara med och påverka framtiden. Politik är att vilja men också makt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela