Carina

Några tankar från en riksdagsledamot

Mycket händer

Publicerad 2008-02-27 22:39:25 i Allmänt,

Hej alla bloggare har inte haft riktigt med tid och för den delen ork och insperation att skriva där av att det varit lite dåligt med skrivandet sista tiden.
Inte för att det inte har funnits tankar att skriva om men det har varit mycket annat som jag har gjort.
Naturligt vis har resandet den senaste tiden också spelat roll.
Man kommer efter med allt och posthögarna tar sin tid såväl vanlig post som e-post.

Tänkte ändå omnämna några saker.
var i Slovenien på förberedande Cosac möte som vanligt intressant och det var en lång debatt om terorism men också om befoklningsutvecklingen i EU vilket är en negativ trend och med födelseunderskott.Ingen hade någon enkel lösning att presentera. men jag tror att det finns positiva saker att göra som vi har gjort i sverige med satsning på barnbidrag och förskola men också frididsaktiviteter för barn och unga som inte kostar allt för mycket.

Något annat som jag funderar över är de papperslösa och hur arbetsgivare utnyttjar dessa människor är lite nästan som slaveri.Här måste mer göras vi kan aldrig acceptera det.

Vidare måste regeringen ändra flyktingstatus i Afganistan.Socialförsäkringsutskottet borde ta ett initativ.det är inget tryggt land att återvända.

Förövrigt har jag de senaste tre dagarna varit ute på olika arbetsplatsbesök.Som vanligt lärorikt.Carina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Född i arbetarklassen och fått chansen att vara med och påverka framtiden. Politik är att vilja men också makt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela