Carina

Några tankar från en riksdagsledamot

Semester och sjuka barn !

Publicerad 2007-07-05 20:20:04 i Allmänt,

Har nu varit ledig några dagar,hunnit städa sommarhuset , bakat bröd och bara njutit.
Har en stor posthög som ligger här och väntar men tänker att den hinns nog med är nog inget som hastar när de flesta har semester.
Härom dagen föreslog folkpartiet att fler än anhöriga skulle kunna vårda sjuka barn så föräldrarna kan jobba.
Är kanske inget fel på förslaget i sig men tänker
-Hur många föräldrar vill lämna sina barn till någon främmande människa när barnet är sjukt.
När jag själv som vuxen är sjuk  vill jag inte träffa okända .Vid de tillfällena är det familjen man vill ha i sin närhet.
Tror inte det är någon skillnad på att vara liten eller stor när man är sjuk  (möjligtvis är det ännu värre när man är liten) med vilka man vill ha i sin närhet.

Förövrigt skriver jag inte så ofta på bloggen nu på sommaren.Försöker vara ganska ledig.Carina

Kommentarer

Postat av: Lotta

Publicerad 2007-07-06 21:15:43

Reagerade precis som du när jag hörde förslaget. Kanske något för ensamstående som inte har så stort kontaktnät. Tycker dock att det är sorgligt att det ska behövas. Alla ska ha råd att vara hemma när barnen är sjuka!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Född i arbetarklassen och fått chansen att vara med och påverka framtiden. Politik är att vilja men också makt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela