Carina

Några tankar från en riksdagsledamot

de utsatta

Publicerad 2007-01-04 13:51:57 i Allmänt,

Sitter just nu på järnvägsstationen i Kalmar för att via trådlöst nätverk boka min flygresa till Stockholm nästa vecka där jag ska bl.a träffa exportrådet.
Här på bänken bredvid mig sitter två herrar som inte äter så mycket mat vad jag kan höra på deras samtal.
Man klarar sig bra på ett knäckebröd och lite sockervatten,det tar bort det värsta suget.
En av dem sa att jag kunde inget äta på hela julhelgen,det gick bara inte.
De har bostad numer efter vad jag kan förstå av deras resonomang om vädret.
De tillhör de människor i samhället som är utslagna och har en kasse med flaskor på golvet framför sig.
Vi har inte riktigt lyckats med hur vi ska få tillbaka dessa personer i ett mer vanligt liv.
Några enkla lösningar finns inte men mer kunskap måste vi nog skaffa oss.

Förövrigt ringer media ganska intensivt just nu angående partiledarvalet, jag förstår att de ringer men just nu har vi inget att säga.

Nu ska jag åka till min kusin och äta.Carina

Kommentarer

Postat av: Birger

Publicerad 2007-01-05 15:39:09

Jag bryr mig inte vem som blir nästa partiledare för socialdemokraterna men nästa val måste bli "vårt"! Ser man till historien så kommer moderaterna inte att sitta kvar en mandatperiod till.

Efter valet så kan allt sammanfattas med katastrof för mig, vet inte om jag orkar hålla ut till nästa val. Att på det här brutala sättet ge sig på arbetslösa och sjuka är så brutalt så jag finner inga ord. Man målar ut arbetslösa som en grupp kriminella som inte vill jobba. Man driver igenom förslag för försämringar på rekordkort tid men förslagen om skattesänkning och annat som skulle ge klirr i kassan får vänta, så typiskt moderaterna så man undrar hur korkade folk är som röstade på dom igen.

Ska jag vara ärlig så vet jag inte hur länge jag själv orkar med detta. Har själv varit med om mycket och fyra år av sånt här styre, får en att "lämna byggnaden" snart.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Född i arbetarklassen och fått chansen att vara med och påverka framtiden. Politik är att vilja men också makt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela