Carina

Några tankar från en riksdagsledamot

Äntligen tar vi steget

Publicerad 2007-01-18 20:04:18 i Allmänt,

Vill börja med att beklaga till er bloggläsare att jag inte skrivit något under senaste veckan. Det beror delvis på att jag haft skrivkramp har det känts som. Inga idéer på vad jag ska skriva om, när jag sedan i måndags tänkte skriva om konsekvensen i Kronoberg efter stormen per så funkade inte Internet på grund av stormen.
En annan anledning är nog att tankarna har mest senaste veckan kretsat runt partiledarfrågan och just om det kunde jag inte skriva.

Men nu är det offentligtgjort (det många gissat i flera dar) vi föreslår att Mona Salin blir vår näste partiledare.Det känns helt rätt inte bara för att hon är kompetent och vår bästa debattör utan också för att hon är kvinna.Jag tror att det är många kvinnor runt om i landet som nu känner ÄNTLIGEN.
Varje ledare präglar sin organisation och vi kommer nog nu att få se hur vissa frågor i vardagen kommer upp på agendan. Jag är glad och ser nu fram emot (hoppas )att vi också kommer att sjunga inte bara arbetets söner utan även arbetets kvinnor på 1 maj.
Jag ser fram emot att vi kommer att ha kvinnor på flera av våra ledande positioner i partiet.
Kvinnlig partisekreterare, en kvinna leder vår riksdagsgrupp,i LO är det en kvinna som har ordförandeposten.Detta tillsammans med en kvinnlig partiledare kommer att förändra den politiska dagordningen.
Det är en historisk dag.Carina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Född i arbetarklassen och fått chansen att vara med och påverka framtiden. Politik är att vilja men också makt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela