Carina

Några tankar från en riksdagsledamot

Vilken dag

Publicerad 2007-02-14 20:09:49 i Allmänt,

Började dagen med att tillsammans med SAMHALL (kl 06.00)dela ut godishjätran på Växjö flygplats.Det var kul och jag hoppas verkligen det blir resultat.
Åkte sedan upp till Stockholm lyssnade på Utrikespolitiska debatten och medverkade själv mot slutet ang vikten av frihandel och att WTO rundan nu går i lås under våren och inte skjuts på framtiden. Det skulle vara förödande främst för utvecklingsländerna.
Därefter var jag med i ett inslag på Radio Kronoberg med temat Genusperspektiv när kvinnor som politiker är i blåsväder. Det handlar rätt och slätt om könsmaktordningen och att mannen fortfarande är normen. Vidare hade s-gruppen i näringsutskottet gruppmöte och därefter gick jag direkt på partiets valberedningsmöte.
Nu har jag hunnit äta lite kvällsmat och ska om en stund ta mina handlingar inför morgondagens utskott och Naturvårdsverkets styrelse och gå till lägenheten och läsa. Carina

Kommentarer

Postat av: Mikael Nilsson

Publicerad 2007-06-05 13:24:19

Intresserad av resultat för samhall varsegod läs gå inte på ledningens döljande av verkligheten.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Född i arbetarklassen och fått chansen att vara med och påverka framtiden. Politik är att vilja men också makt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela