Carina

Några tankar från en riksdagsledamot

Gotland

Publicerad 2007-02-13 22:24:21 i Allmänt,

Igår var jag på Gotland och lärde mig mer om Östersjöenheten det var intressant och inte visste jag hur mycket vi faktiskt gör. det gav mersmak.Precis som mötet ang kopperativ utveckling vad gäller företagande.
Jag tror att allt fler vill driva företag i ekonomisk förening. på kvällen träffade jag gotländska företagare som berättade om sin vardag och de problem de möter främst från kommunen men även från myndigheter.

Idag har vi (Näringsutskottet) haft offentlig utfrågning ang priset på el och hur det påverkar basindustrin.
Medverkade gjorde såväl facket som företag som elleverantörer.Det var bra och sakligt. Fast sisita inslaget med näringsministern var sisådär kunde konstatera att det är nog privatisering på gång vad gäller Vattenfall.Imorgon ska jag träffa SAMHALL här i Växjö klockan 06.00 ska bli spännande.Carina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Född i arbetarklassen och fått chansen att vara med och påverka framtiden. Politik är att vilja men också makt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela