Carina

Några tankar från en riksdagsledamot

Veckan som gick

Publicerad 2007-12-02 22:02:33 i Allmänt,

Började veckan med debatt mellan oss sju riksdagsledamöter från Kronoberg.
Det var LO som var värdar det blev en bra och tydlig debatt mellan blocken.
På eftermiddagen träffade jag pensionärerna i Växjö.Vi hade  ett bra samtal.
Åkte som vanligt på tisdagsmorgonen hemifrån 05.15 till Stockholm.
Var på ett ovanligt kort utskottssammanträde, jobbade därefter med post och dylikt.
På onsdagen var jag först på s-kvinnors seminarium om kvinnor och vården för att därefter gå till kammaren där näringsutskottet hade debatt om statliga företag.
Åt lunch med representanter från Frisörsförbundet och fick bra information om deras vardag.Där finns lite att göra runt krav inom branchen.På eftermiddagen hade vi gruppmöte i näringsutskottet och efter voteringen tränade vi i vår sossekör.På kvällen hade Helga(S) en aktivitet.
På torsdagsmorgonen började jag som vanligt med engelska för att sedan gå direkt på utskottet.
Vi voterade runt 12.00-tiden och sedan förberedde jag lite inför fredag o lördagen.På kvällen hade jag möte med skogs och träfackets avtalssekreterare.
Fredagen var en hektisk dag där jag på förmiddagen var i kammaren och hade två interpellationsdebatter. en om fordonsindustrin och dess framtid och en om jämställdhet .Gick sedan på EU-nämnden som håll på ovanligt länge .
På kvällen medverkade jag på ett SSU-utbildning i Rösjön.Var bra och ungdomarna hade många frågor inom många olika områden.
På lördagen hade S-kvinnor förbundsstyrelse.Åkte därefter hem och var hemma vid 21-00 tiden på kvällen.Carina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Född i arbetarklassen och fått chansen att vara med och påverka framtiden. Politik är att vilja men också makt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela