Carina

Några tankar från en riksdagsledamot

Värdetransporter

Publicerad 2006-01-24 13:32:05 i Allmänt,

Ser idag i ett pressmeddelande från arbetsmiljöverket att det ska bli hårdare krav på värdetransporter.citat från pressmeddelande "Varje transportväg ska riskbedömas och kontroll göras av att positionsbestämningar och larmfunktioner fungerar för såväl fordonen som personalen längs hela den planerade vägen." slut citat. Det är bra, men jag har bara en fundering
Varför måste alla bilarna vara så synliga med företagsloggorna. Jag förstår varför man har reklam men just med värdetransporter kunde det kännas positivt om de syntes så lite som möjligt och att det är bilar som smälter in bland övrigt trafik.Funderar också utifrån om transportvägen positionsbestämd kan man inte bli mer sårbar då ?

Förövrigt tycker jag det är skönt med biltullarna i Stockholm inte bara att det är färre bilar i innerstan utan framför allt
-Det är mycket bättre luft att andas.

Jag kände inte från början att detta med biltullar var någon bra ide, men jag har ändrat mig.
Om en stund ska jag träffa två personer var av en kommer från
New Orleans vi ska prata om återuppbyggnaden i New Orleans
och de andra staterna på den amerikanska sydkusten.Ska bli spännande kanske våra trähusfabrikanter kan vara leverantörer.Carina


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Född i arbetarklassen och fått chansen att vara med och påverka framtiden. Politik är att vilja men också makt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela