Carina

Några tankar från en riksdagsledamot

Fredag igen

Publicerad 2006-02-03 18:49:10 i Allmänt,

Ibland tycker jag att tiden går lite för fort,men det är kanske så när man står mitt i livet och har sitt fritidsintresse som heltidsarbete.Det är redan fredag igen.
Idag har jag varit på polisstyrelsen som vanligt intressant och lärorikt.
Ställde där en fråga angående hur polisen i Kronoberg arbetar med hundar vid olyckstillfällen och i andra situationer med anledning av två händelser som media rapporterat om under de senaste dagarna.
En var om en hund som polisen efter en bilolycka i Jönköpings län inte riktigt hade tagit hand om, och en är i Gävle där man skickade in en ung flicka i en lägenhet efter ett mord för att ta hand om en hund.

Det kändes lite konstigt när man läste om dessa två fall, har inte polisen mer kunskap om hur man tar hand om hundar som är stressade, skadade osv.
Efter svaret från polisen i Kronoberg känner jag mig trygg utifrån att det finns såväl kunskap som redskap till hjälp för att kunna ta hand om en skadad eller aggressiv hund. De har också ett bra kontaktnät om behov av ytterligare hjälp/kunskap behövs. Kan bara konstatera att det är den mänskliga faktorn som är avgörande i de två andra fallen. Carina

Kommentarer

Postat av: sven svensson

Publicerad 2006-02-04 11:35:14

Hej carina!
Det är verkligen upplyftande att se att en riksdagsledamot ägnar tiden åt våra fyrfota vänner. Det är ju lätt att glömma bort dem när över 1 000 000 människor står utanför arbetsmarknaden och missären breder ut sig och jobben flyttar ut. Vi kanske kunde starta nån slags hundsocialinrättning? -det skulle ju ge jobb ockå! Vad säger du?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Född i arbetarklassen och fått chansen att vara med och påverka framtiden. Politik är att vilja men också makt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela