Carina

Några tankar från en riksdagsledamot

Försämringar för de utsatta och God Jul

Publicerad 2006-12-21 16:44:34 i Allmänt,

Har nu suttit i möten under två dagar och därför inte kunnat reflektera över politiken här på bloggen.

Den stora frågan är de försämringar som borgarna nu röstat igenom i kammaren vad gäller
A-kassan. Det  kommer att slå ut människor ur samhället och in i ett sociabidragberoende på sikt.Förmodligen kommer fler att känna utanförskap vilket i sin tur kommer riskerar att starta andra krafter.
Känns inte som vi är på väg mot en ljusare framtid för de som är mest utsatta.

Nu när vi har blivit hemförlovade från riksdagen ska det bli skönt med lite vila.
Ska straxt åka hem och ser fram emot att få i lite lugn och ro umgås med familjen.

God Jul

Carina

Kommentarer

Postat av: garetha Persson

Publicerad 2006-12-21 20:25:30

Hej
Jag vet inte óm du är rätt person att prata med, men
eftersom Margot inte ´vill, och det tycker jag att vi ska respektera, kan ingen lägga fram Urban Ahlin från Mariestad som kandidat till partiledarposten? Han är en person som folk kan lyssna på , och känna respekt för.

Postat av: Tony Kampner

Publicerad 2006-12-23 08:40:45

Hej Carina !!
Hittar ingen mailadress till dig så jag skriver i det här inlägget.
Eftersom du sitter med i valberedningen så hoppas jag att Leif Pagrotsky får/fått förfrågan angående Partiledarrollen,han tycker jag är ett starkt alternativ !!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Född i arbetarklassen och fått chansen att vara med och påverka framtiden. Politik är att vilja men också makt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela