Carina

Några tankar från en riksdagsledamot

Glömde

Publicerad 2006-04-27 22:57:44 i Allmänt,

Glömde igår två saker
Det första att ibland känns det som att jag har nog bara 20 timmar per dygn för jag hinner aldrig med allt jag tänkt att jag ska hinna.
Det andra var att jag åt lunch på strandvägen i Stockholm kunde då inte låta bli att fundera över vilka skilda världar vi har i Sverige.Bara vilken klädsel de lunchande gästerna och de som passerade förbi utanför fönstret på resturangen hade fick mig att känna att det finns mycket kvar att göra i fördelningpolitiken.
Inte för jag missunnar de som gick där deras inkomster utan för att de pengar som finns bör fördelas så fler har råd till en hygglig vardag.
Imorgon ska jag vara på en arbetsmiljökanferens hela dagen och sedan åker jag direkt på ett årsmöte på kvällen. Carina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Född i arbetarklassen och fått chansen att vara med och påverka framtiden. Politik är att vilja men också makt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela