Carina

Några tankar från en riksdagsledamot

Föräldraansvar

Publicerad 2006-04-06 22:04:10 i Allmänt,

Tack lenha för dina synpunkter.Jag tror att föräldransvaret måste öka mer och att man precis som du skriver vara närvarande mer med sina ungdommar och ställa krav.

Men ibland brister föräldrar av olika anledningar då måste andra i samhället se vad som händer och gå in och ta mer ansvar.

Till Morgan som för några dagar sedan misströstade för sin restskatt så förstår jag att det känns debbigt
minns själv hur det var när jag fick restskatt när jag jobbade halvtid på konsum på 1980-talet och skulle betala tillbaka 600 kr i månaden i tre månader det var ca 25% av min månadslön och jag levde då som ensamstående mamma. Livet är tufft ibland ekonomiskt.

Astra Zeneca var spännande och lärorikt inte minst utifrån svaret jag fick på min fråga ang. forskning på kvinnor och män. Anledningen till att mer forskning 60% sker på män är att det är inte tillåtet att forska på kvinnor i fertil ålder. Carina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Född i arbetarklassen och fått chansen att vara med och påverka framtiden. Politik är att vilja men också makt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela