Carina

Några tankar från en riksdagsledamot

Debatt !

Publicerad 2006-04-21 13:59:54 i Allmänt,

Debatten eller anförandet i kamamren gick bra. Men det är lite märkligt när en samlad borglighet står i kammaren och säger att regeringen och majoriteten har inte skött detta med regelförbättringar tillräckligt bra. Man svartmålar och säger att det är svårt att starta och driva företag i Sverige. Att det är för mycket blanketter och regler.
När jag sedan hävdar motsatsen i mitt anförande att det går bra för Sverige (går att läsa mitt anförande på min hemsida) och att regeringen arbetar bra med att förbättra reglerna för företagen, så tar de inte ens replik. vilket jag tolkar som att vi har rätt och de vet dom ,för de har inga motargument.
Sen är det där till lite olyckligt ut medborgarperspektiv, för det är i kammaren det ofenliga rummet är.
Utifrån de debatter vi har ska medborgarna kunna följa vad vi tycker och står i olika frågor, då är det viktigt med levande debatt.
Det som förvånar mig mest är att man lämnar den debatten så enkelt, jag som trodde det var en av deras hjärtefrågor.
Nu ska jag gå till Arlanda express för att åka till Ronneby där LO sydost har sitt årsmöte. Carina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Född i arbetarklassen och fått chansen att vara med och påverka framtiden. Politik är att vilja men också makt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela