Carina

Några tankar från en riksdagsledamot

Veckan som kommer

Publicerad 2005-09-26 09:06:49 i Allmänt,

Idag känns det glädjande när jag på ekot hör att världsbanken nu beslutat om skuldavskrivningar för de 18 fattigaste länderna. det är bra de behöver sina pengar till att bygga välfärd i sina länder inte till att betala av skuld till redan rika. I helgen har vi haft höstkongress här i Kronoberg. Det var bra och vi fick tid till samtal vilket är viktigt så inte alltid allting sker i plena. Själv höll jag i energiseminarium och det var spännande diskussioner där, det var särskilt glädjande att det inte var speciellt många kärnkraftskramare. De flesta tyckte att vi hade gjort rätt men att vi nu inte fick ha för bråttom med de 10 som är kvar.
Idag fyller vår granne 85 år ska försöka hinna med det mellan alla möten. Ska först nu på förmiddagen och lämna in bilen (ett akut problem har uppstått) hade inte räknat med det i min tidsplanering.
Sen ska jag medverka på ett seminarium om näringsliv och framtid som LO centralt anordnar, därefter är det ordförande träff i kommunen (Uppvidinge) för att sen åka in till Växjö igen på Växjö Arbetarekommuns möte där jag ska presentera budget för att sedan ha styrelsemöte i S-kvinnor Kronoberg. Det blir en dag som många andra i min vardag. Carina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Född i arbetarklassen och fått chansen att vara med och påverka framtiden. Politik är att vilja men också makt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela