Carina

Några tankar från en riksdagsledamot

Finns det något vackrare !

Publicerad 2005-09-12 10:44:01 i Allmänt,

Finns det något vackrare i världen än en spegelblank Smålandssjö, gran , tall och annan grönska ? Just nu känns det inte så. När jag idag på morgonen flög in över Kronoberg och Växjö flygplats efter 12 dagar på resande fot i Kina och kunde genom fönstret se ut över vårt vackra landskap då var det nästan som en tår kom. Borta bra hemma bäst och jag blir aldrig någon storstadsmänniska. Kina resan har varit lärorik på många sätt i en enkel sammanfattning känns det som att de är på gång,utvecklingen går så snabbt takt vilket jag har inte förstått tidigare och ingen av de andra som var med i delegationen heller. För att få en bild så i går besökte vi hamnen i Hongkong, som är väldens näst störta (Singapore har gått om) där är produktionen enorm. Det som produceras i Göteborgs hamn (som är Nordens största tror jag) under ett år görs på 12 dagar i Hongkong ,man får lite perspektiv om hur stort landet är och att detta kommer att påverka oss mer än vad vi kan förutse idag tror jag. Nu tänkte jag gå en sväng med hunden för att sedan åka på lunchdate med maken(vi har inte träffats på 12 dagar) återkommer med tankar om Kina. Carina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Född i arbetarklassen och fått chansen att vara med och påverka framtiden. Politik är att vilja men också makt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela