Carina

Några tankar från en riksdagsledamot

Tal

Publicerad 2005-10-12 08:35:27 i Allmänt,

Idag är det partiledardebatt i kammaren,intressant vad som blir debattämnet. Själv ska jag upp i talarstolen under allmänpolitiska debatten och prata om småföretagen. I skrivande stund har jag inte gjort mitt tal, är lite osäker vilken inledning jag ska göra. Talet får vara max 6 minuter och de som finns i kammaren i eftermiddag kan begära replik. Det är lite olika hur debatterna i riksdagen går till.
Förövrigt funderar jag över konsumtion och produktionsmönster och vilka val vi gör i vardagen. Är vi berädda att betala lite mer för att en vara är poducerad på ett sätt som är skonsamt för naturen.
Varför diskuterar vi inte vad prislappen för lägsta pris betyder för landsbygden, när allt mer service och butiker försvinner. Är det för vi vet svaret eller är det för att vi tycker att vinsterna som de företag/butiker gör är mer värda utifrån ett tillväxt perspektiv. Carina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Född i arbetarklassen och fått chansen att vara med och påverka framtiden. Politik är att vilja men också makt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela