Carina

Några tankar från en riksdagsledamot

Naturens under !

Publicerad 2005-05-10 16:48:22 i Allmänt,

"En sa' allri räkna ut'at! " ungefär så sa Raskens Ida om jag minns rätt. Idag åkte jag hemmifrån klockan 06.20 för att åka från Växjö flygplats 07.30. Solen lyste från en klarblå himmel och det hade varit ca 2 minusgrader när vi närmade oss flygplatsen så var dimman tät.Planet från Stockholm kunde inte landa utan låg och inväntade att dimman skulle lätta.klockan 08.00 gav jag upp och åkte till Alvesta och tog tåget istället.Fick på detta vis en ledig förmiddag på tåget men det blev lite problem i utskottet för där fick man snabbinkalla en suppleant.Idagens allt mer uppstressade samhälle där fler och fler har nästan varje  minut inbokad behöver vi nog börja reflektera över hur använder jag min tid och använder jag tiden på rätt sätt. en gång i tiden hade vi valaffisch 8 timmar arbete,8 timmar vila,8 timmar sömn det var rätt tänkt då och jag tror det är det även idag. Frågan är vad gör vi när vi vilar ? gör vi en massa måste och föröker leva upp till något som vi kanske inte riktigt klarar av. Kanske skulle vi mer bara sitta ner tillsammans vid köksbordet samtal kanske handarbeta lite lyssna eller spela  musik överhuvudtaget ha ett lägre tempo.Jag fick känner jag en hel förmiddag idag för egna funderingar om allt mellan himmel och jord på grund av  naturens under vilket vi aldrig kan styra över.Carina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Född i arbetarklassen och fått chansen att vara med och påverka framtiden. Politik är att vilja men också makt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela