Carina

Några tankar från en riksdagsledamot

Underbar morgon och Afrika

Publicerad 2005-06-14 11:38:36 i Allmänt,

Ibland känner jag mig priviligerad idag är en sådan dag. I Eftermiddag ska jag vara med på ett möte med pensionärerna här i länet,vilket gör att jag är på hemmaplan och här skiner solen.Så hunden och jag startade morgonen med en timmes promenad i skogen. (som nu är uppröjd efter stormen) och därefter en frukost ute i trädgården. Känns som en underbar start av dagen. Under promenaden funderade jag en del över Afrika och deras fattigdomsproblem. Det är bra att G8 länderna nu förslår skuldavskrivningar för de allra fattigaste länderna.Det förpliktigar också så tillvida att alla vi som bor i den rikare delen av värden nu måste med gemensamma krafter på olika sätt vara med i samhällsbygget i dessa länder så de på sikt kan stå på egna ben. Resurser (främst natur) och förutsättningar finns men det saknas kunskap infrastruktur och finns allt för mycket koruption. Carina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Född i arbetarklassen och fått chansen att vara med och påverka framtiden. Politik är att vilja men också makt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela