Carina

Några tankar från en riksdagsledamot

Moral vad är det ?

Publicerad 2005-04-22 09:34:41 i Allmänt,

När man följer debatten och  media under de senaste veckorna kan man tro att nästan alla fuskar med något, och särskilt politiker, och tänk jag tror inte det. Jag tror att de flesta människor vill göra rätt för sig och är ärliga. Tittar man då på våra ungdomsförbund och särskilt SSU så klar man funderar över hur stort fusket är i för hållande till drivkraften att dess mer medlemmar dess mer röster vid kongress det vill säga makt och inflytande. Funderar då över hur det var när jag var ung och om det är någon större skillnad att vara ung i dag. Jag vet flera peroner som idag inte har några politiska  uppdrag som var med i flera ungdomsförbund då på 1970-talet.Varför var dom det kan vän av ordning fråga sig, jo de var nyfikna visste inte riktigt vad de ville eller hörde hemma, ville väl lära sig olika politiska ideologier och det spelade också roll var de roligaste mötena och kamraterna var. Kanske inte dagens ungdomar tänker så utan vet tidigit vad de tycker och vilket ungdomasförbund de vill vara med i vad vet jag en medelålders kvinna som varit sosse sen jag var 14 år med dock aldrig medlem i SSU. Men vi kan aldrig asseptera fusk oavsett om det gäller medlemsantal,skatt eller något annat. det är viktigt tror jag att vi talar om ärlighet och att det alltid vara längst. Nu ska jag straxt starta färden mot Borgholm och LO-distriktet:s årskonferens där ett historiskt beslut ska fattas under lördagen om samgående mellan Kronoberg,Kalmar och Blekinge få vi se vad det nya samarbetet leder till. Min förhoppning är att LO-medlemmarna:s röst och frågor tydligörs i debatten. Carina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Född i arbetarklassen och fått chansen att vara med och påverka framtiden. Politik är att vilja men också makt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela