Carina

Några tankar från en riksdagsledamot

Jag reser mig igen

Publicerad 2012-10-31 21:56:25 i

Efter flera möten med glasarbetare som snart med stor sannolikhet blir arbetslösa känner jag stor beundran för deras framtidstro. Att möta de som jobbar med manuell glastillverkning i företag som går bra ger mig ett insikt att det gäller att alltid kämpa för det man tror på och finna nya lösningar. Utöver glasproduktion finns det företag och ideella krafter som ger kraft i våra bygder. Krafter som är med och utvecklar våra bygder men också Sverige. Att möta hönsalotta och snackeper i Boda och känna historiens vingslag får mig att tänka på att det är bara genom historien vi kan ta steget in i framtid. Manuell glasindustri kommer att fortsätta bryta barriärer även i framtiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Född i arbetarklassen och fått chansen att vara med och påverka framtiden. Politik är att vilja men också makt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela