Att bygga förtroende
Att driva företag och sälja varor eller tjänster handlar om att bygga förtroende och varumärke. Att vara politiskt aktiv eller ett politiskt parti är samma sak, det handlar om att bygga förtroende för sina politiska idéer och att föra fram budskap om hur man vill bygga framtidens samhälle.
Vi socialdemokrater har sedan årtionden haft ett stort förtroende hos allmänheten och våra väljare.
På senare år har något hänt som gjort att förtroendet har minskat, kanske inte så mycket på att våra politiska idéer är utdömda utan mer kanske på att vi underskattat våra motståndare och deras arbete med att bygga sitt varumärke. Men under det senaste året har något mer alvarligt hänt.
Några som kanske mest är dåliga förlorare, känner frustration och agerar utifrån det. En knapp handfull människors handlingar och uttalande, kan på några dagar rasera det mesta av folks förtroende och allmänhetens uppfattning om vårt varumärkes trovärdighet. Pålitlighet och integritet försämras kraftigt
Att bygga ett förtroende tar tid. Att rasera det går på nolltid.
Känns som det är där vi står idag. Hög tid att ta tag i varumärket och fokus på att bygga förtroende. Vilket Håkan Juholt försökt naturligtvis med att åka runt i landet och träffa medborgare. Hade det varit ett företag hade man besökt kunderna för att visa upp sina produkter.
Ett företag hade också genomfört en rekonstruktion där man hade gått igenom hot och möjligheter och handlat därefter med de konsekvenser det innebär. Kanske hade man bytt ut några mellanchefer och produkter.
Med detta vill undertecknad säga Enade vi stå söndrande vi fall. Upp till kamp för ett mer rättvist Sverige och ett socialdemokratiskt parti där laget går före jaget. Carina