Carina

Några tankar från en riksdagsledamot

Kompetenskrav även för äldre

Publicerad 2010-10-19 19:34:09 i Allmänt,

Att införa lärarlegitimation i skolan är bra,sen vet jag inte om jag delar Björklunds syn på att det är ända sättet att få delvis ordning på betygssystemet i skolan och höja kunskapen.

 

När jag följer debatten om kravet på behöriga lärare, vilket jag delar så kan jag inte låta bli att tänka att det är lika viktigt att vi inför krav på behörighet, det vill säga att alla som jobbar inom äldreomsorgen ska ha minst undersköterskeutbildning.

Att arbeta med våra äldre som blir allt mer sjuka i allt fler sjukdomar ( multisjuka) ställs det allt högre krav och det krävs allt mer kunskap. Det är allt för sällan man hör detta krav i debatten.

Det är hög tid att vi gör det. Funderar faktiskt på att skriva en motion om krav på detta. Carina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Född i arbetarklassen och fått chansen att vara med och påverka framtiden. Politik är att vilja men också makt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela