Carina

Några tankar från en riksdagsledamot

Ang 0 vilja från m replik

Publicerad 2010-05-19 08:56:09 i Allmänt,

Har nu fått blogginlägg från Katarina Brännström  ang varför hon uteblev från Tallgården,svaret , motivet är ytterst tveksamt då det för undertecknad visar på att man inte har ordning i sitt parti. Läsaren får väl själv döma.

Vi riksdagsledamöter fick en förfrågan av Tallgården ( de  bjuder in politiker till debatt/samtal från såväl riksdag-landsting som kommun rätt som det är valår men också får att höja kunskapen om demokratin)
Förfrågan  gick via våra ombudsmän som partier inte som enskilda personer,vi fick också själva bestämma datumet inom en tidsperiod. Från s var det underteckand som kunde och föreslog då 6 maj vilket ni moderater via dej meddelade att ni inte kunde men däremot 11 maj vilket även undertecknad kunde.
Så att idag undra vem som bjudit in och försöka skylla en organisatorisk miss på oss håller inte enligt mitt sätt att se.
Kan återigen bara konstatera att arrangören var besviken. Carina

Se svaret här nedan från Brännström:

Förstår inte vem som "bjudit" in mig till Tallgården för debatt med dig och hur detta gått till! Jag uteblir aldrig utan besked, men jag hade ingen aning.

Fick en förfrågan från er för längesen via vår ombudsmannaexpedition om ett datum jag inte kunde pga riksdagsarbetet. Jag undrade över nytt datum, sedan har jag inte hört något mer.

Om man verkligen vill ha en debatt så kollar man med den man bjuder in, eller hur? Er ombudsman Ola skriver dessutom rätt fult på er hemsida om att jag inte kom. En ursäkt vore på sin plats!

Hälsningar, Katarina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Född i arbetarklassen och fått chansen att vara med och påverka framtiden. Politik är att vilja men också makt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela