Carina

Några tankar från en riksdagsledamot

Landat

Publicerad 2009-10-05 15:06:16 i Allmänt,

Har nu landat på Arlanda resan i natt över atlaten gick bra och jag kunde sova hyfsat.

Under den korta stunden i Amsterdam köpte jag lite tulpaner för plantering. Blir kul till våren att tänka på när jag var i Kapstaden för AWEPA.

Igår eftermiddag (vilket jag tidigare försökt blogga om via telefonen men verkar inte publicerat) var Bodil och jag ute på en kort tur i ett naturreservat. Det var underbart inte bara för det var vackert utan också efter 2½ dag sittande få röra på sig lite.

Vi såg flera olika sårters fåglar,en ödla,sköldpaddor därutöver många vackra växter,ska försöka publicera några av dessa bilder här på bloggen.

Igårkväll före avresan åt vi middag med personalen som arbetar åt AWEPA det var trevligt och underbar god typisk afrikans mat.

Ordförande avtackades också med lite olika minnen från de 25 åren och Nellson Mandela kändes verkligen närvarande. Det var för hans befrielse som uppstaten av AWEPA en gång var.


För er som vill veta mer om AWEPA gå in på deras hemsida
www.awepa.org

Nu är det bording så återkommer.Carina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Född i arbetarklassen och fått chansen att vara med och påverka framtiden. Politik är att vilja men också makt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela