Carina

Några tankar från en riksdagsledamot

Utförsäljning till varje pris

Publicerad 2007-06-11 17:42:13 i Allmänt,

Idag har vi haft en lång interpellationsdebatt om utförsäljningarna av statliga företag. en bra debatt som visar på tydliga skillnader i politiken.
Det som förvånar mig är att Mats Odell påstår att de fått väljarnas förtroende att sälja.hur jag än läser Alliansens valmanifest kan jag inte hitta ett ord om det.Upplever att alliansen lite för väljarna bakom ljuset i denna fråga.
Tänk att med 7 röster här i kammaren den 20 juni kommer borgarna att avgöra framtiden för våra statliga företag.

Förövrigt är det varmt vilket jag uppskattar men det är mindre kul att ha ett arbetsrum med eftermiddagsol.Carina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Född i arbetarklassen och fått chansen att vara med och påverka framtiden. Politik är att vilja men också makt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela