Carina

Några tankar från en riksdagsledamot

Gamla vänner

Publicerad 2007-02-02 18:13:47 i Allmänt,

Att ha en vän du kan väcka mitt i natten är inte alla som har förmånen att ha. När man som undertecknad är heltidspolitiker är det viktigt att försöka till viss mån att hålla kontakt med sina vänner utanför politiken.
Det går lite si och så med det och det handlar inte om ointresse från verken min sida eller mina vänners utan snarare att när man väl är hemma är man helt nöjd med det.
Men i kväll ser jag fram emot att få träffa och umgås med mina fd arbetskamrater från  konsum (jag slutade där 1988) vi hade alltid en god sammanhållning vilket är vanligt på arbetsplatser och särskilt på mindre arbetsplatser. Man delar så mycket vardag så man kommer varandra ganska nära.
I kväll ska vi träffas och prata gamla minnen, vissa vänner kan man möta efter flera år och återuppta samtalet som om vi mötts igår. De vännerna ska man vara rädd om.

Förövrigt funderar jag över rapporten som FN fått del av idag och den globala uppvärmningen, jag tvivlar inte ett dugg på att det är människan som ligger bakom orsakerna. Det är positivt att frågorna nu är uppe på dagordningen och det är viktigt att klimatfrågan kopplas samman med energifrågan.
Det jag också känner är viktigt är att vi var och en försöker fundera över
-vad kan jag bidraga med ? för även om vi kommit en bit på väg här i Sverige så är det ändock här och nu vi måste arbeta med att förbättra  klimatet .Sedan finns det mycket som behöver göras även på andra kontinenter men vi kommer inte komma undan med argument att det behövs göras mer någon annanstans. Carina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Född i arbetarklassen och fått chansen att vara med och påverka framtiden. Politik är att vilja men också makt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela