Carina

Några tankar från en riksdagsledamot

Vindkraft

Publicerad 2006-08-31 22:50:44 i Allmänt,

Idag har varit en lång dag med mycket resande, har kört 38 mil. Tur att det inte är så många mil varje dag.

Ikväll har jag varit i Åseda här i min hemkommun på ett informationsmöte som kommunen arrangerat om vindkraft med syfte  om det finns intresse av att bygga här i kommunen. Det var mycket folk ca 100 personer så det verkar finnas stort intresse bland folket. Det är bra och jag fick också lära mig att Uppvidinge kommun är bland de bästa i landet vad gäller bioengergi i närmiljön. Kul tycker jag och tror inte att invånarna känner till detta.
Nu är jag lite trött efter en lång dag och ska upp tidigt även i morgon så godnatt. Carina

Kommentarer

Postat av: Plussjobb till alla!

Publicerad 2006-09-03 21:04:33

Konstigt med detta intresse för er politik. Vad är det för välfärd att behöva jobba 10 månader av 12 under året för att betala skatten ?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Född i arbetarklassen och fått chansen att vara med och påverka framtiden. Politik är att vilja men också makt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela